Motivasyon, Spor
Yorum Yapın

Sadece KENDİNİZ için Bir Şeyler Yapıyor Olmalısınız!

Kısa zamanda beni kendilerine, iş yapış tarzlarına, kişiliklerine hayran bırakan iki ortakla tanıştıracağım sizi. Benim spor koçlarımla… İstanbul Çekmeköy’deki stüdyolarında çok güzel işler yapıyor Fikret Pekgöz ve Emrah Değirmenci.

IMG_8330Mesela beni maratona hazırladılar. Kasım 2014’de İstanbul’da 42.195 metre koştum kocaman katkılarıyla, profesyonellikleriyle. Kariyerime, vücuduma ve sağlığıma etkileri de tartışılmaz.

Benim gibi düşünen bir yığın öğrencileri var. Deneyimleri çok. İşlerini biliyorlar. Çok iyiler.

Hepinizin merak ettiği, arada bana da instagramdan soruları toparladım sordum.

Sonuna kadar okuyun derim. Herkesin aklındaki çok sorunun cevabı onlarda.

***

Tam olarak burada ne iş yaptığınızı anlatır mısınız bana? Yani size geldiğimiz zaman ne tür bir hizmet alırız?

Emrah Değirmenci: Profit Pt Studio’ da tam anlamıyla kişisel istek ve ihtiyaçlarınıza en kısa sürede ulaşmanızı sağlıyoruz. Sizinle bire bir ilgilenen eğitmenlerimizle birlikte stüdyomuzun alt katında aletli pilates çalışmaları, üst katında ise fonksiyonel antrenman ve fitness çalışmaları yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra stüdyomuzda bulunan cardio ekipmanlarımızla ders sonrası yapacağınız cardiovascular antrenmanlar sayesinde hem kalp sağlığınızı korumuş olacak hem de vücudunuzdaki yağ oranını azaltmış olacaksınız. Antrenmanınızdan sonra filtre kahvemizden içmeden stüdyomuzdan ayrılmamanızı tavsiye ediyoruz.

Kaç senedir bu işleri yapıyorsunuz?

Fikret Pekgöz. : 2015 yılı itibariyle fitness ve wellness sektöründe 9. senemizi tamamladık. Bu hafta itibariyle Profit Pt Studio’muzun 2. senesini tamamlamış olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.

Emrah Değirmenci: Şimdi düşünüyoruz da üniversitedeyken hem okuyup hem de çalışmış olmanın avantajlarından faydalanıyoruz. Bu 9 sene içerisinde hem fitness hem de pilates egzersizlerinde bir çok üyemizin hayatında değişiklikler yaratmaya yardımcı olduk. İnşallah bundan sonra da yardımcı olmaya devam edeceğiz.

Peki insanlar neden size gelmeli, sizinle çalışmalı? İnternet bu kadar gelişmişken her yerde her türlü kaynağa ulaşmak bu kadar kolayken, neden size özel ders ücreti ödeyip, buraya kadar kalkıp gelerek spor yapmalı? Neticede bir akıllı telefon ile istediğiniz zaman ister pilates ister yoğun kas çalışması isterseniz de fitness yapabilirsiniz. Hem de evden çıkmadan. Çok daha kolayı ve ucuzu varken niye Profit?

F.P. : Kesinlikle bu söylediklerinize katılmakla birlikte gözden kaçırdığımız çok büyük bir detay bulunmakta. MOTİVASYON. Maalesef internet ve akıllı telefonlarınızdaki programlar sayesinde egzersiz yapabilme şansınız olsa bile sizi motive edecek bir eğitmenle çalışmanızı her zaman tavsiye ediyoruz. Amaç ve hedefleri belirleyip, bu hedef için bilgisine güvendiğimiz ve sizi motive edebileceğini düşündüğümüz eğitmenlerimizle birlikte mutlaka sonuca ulaşacaksınız. Profit Pt Studio’da sadece bire bir eğitmeninizle çalıştığınız gibi antrenman çalışma alanınızı da sadece siz kullanırsınız. Kalabalık ve sizi rahatsız edebilecek bir ortamın çok uzağında bir hizmet anlayışımız bulunmakta. Kendi alanında gerçekten çok tecrübeli ve deneyimli eğitmenlerimiz bulunduğundan spor sektöründe emin adımlarla ilerliyoruz.

Spora ne kadar vakit ayırmalıyız? Haftada kaç saat mesela?

E.D. : Bu soruya cevap verilebilmesi için amacınızı öğrenmem gerekir. Fakat genel anlamda formunuzu korumak ve sağlıklı bir hayat sürdürebilmek için haftada 3 gün en az 45 dakikalık egzersizleri tavsiye ediyoruz. Özel ders alarak hem kısa sürede hem de sağlıklı bir şekilde hedefinize ulaşırsınız. 15-30 dakika civarında süren ve haftada sadece 1-2 gün yapmanızı istedikleri antrenmanlara ise kesinlikle karşıyız.

Spor yapınca vücudumuzda neler oluyor? Kaslar, hormonlar vs. Gerçekten endorfin salgılıyor muyuz?

IMG_7616F.P. : Antrenman sırasında ve sonrasında vücudumuzda birçok değişiklik olmaktadır. Kan şekerinin dengelenmesi, yüksek tansiyonun kontrol altında tutulması, kalp ve dolaşım sisteminizin kusursuz çalışması kısaca yaşam kalitenizin artması için egzersiz yapmanız şart. Sizin de sorduğunuz gibi endorfin salınımını egzersiz ile arttırarak mutsuzluk ve gerginliği yok edip, beyin içindeki ruhsal durumun düzelmesine yardımcı olursunuz. Egzersiz sonrası salgılanan serotonin hormonu ise kendinizi daha zinde ve mutlu hissetmenize yardımcı olacaktır.

Spor bağımlılık yapıyor mu?

E.D. : Keyif veren ve kendinizi hiç olmadığınız kadar iyi hissettiren bir aktivite nasıl bağımlılık yaratmaz ki. Çevrenizdeki insanların bakışları ve size olan düşünceleri bile değişiyor. Günümüzde toplum içerisinde egzersiz yapan bireylerin saygınlıklarının arttığını görüyoruz. Bu hazzı yaşayan kişiler egzersizi bırakmayı asla istemezler. Bir örnek vereyim. Bizler her ders sonrası öğrencilerimize 5 dakika kadar pasif stretching uygulaması yapıyoruz. İnanın o 5 dakikalık çalışmanın vermiş olduğu rahatlamayı bir kutu çikolataya değişmezler.

Herkes her sporu yapabilir mi?

F.P. : Profesyonel olmayıp günlük hayatında egzersiz yapan sedanter bireyler istedikleri aktiviteyi seçebilirler. Egzersize başlamadan önce doktorunuzla veya uzman bir eğitmenle sağlık durumunuzu gözden geçirip bu aktiviteyi yaparken oluşabilecek risk faktörleri belirlenmelidir. Benim tavsiyem isteklerinize ve ihtiyaçlarınıza en uygun aktiviteyi eğitmeninizle belirleyip, öncelikle sağlığınızın sürdürülebildiği, devamında daha fit olabileceğiniz bir egzersiz seçiminde bulunmanızdır.

E.D. : Seçtiğiniz egzersizin popüler olması veya ünlüler tarafından yapılması sizin de o egzersizi yapabileceğiniz anlamına gelmesin. Mevcut kondisyon durumunuza ve antrenmanlardan beklentilerinize yanıt verebilecek bir egzersizi tavsiye ediyorum.

Buraya gelen misafirlerinizin hepsi aynı programı mı uyguluyor? Gelişimlerini nasıl takip ediyorsunuz?

IMG_5393E.D. : Gelen öğrencilerimize oluşturduğumuz programlar tamamen kişiye özeldir. İlk ders öncesi uluslar arası geçerliliği olan Par-Q sağlık testi yapıyoruz. Dijital makinada yağ-kas yoğunluğu ölçümüne ilave olarak mezura ile vücut çevre ölçümlerinizi bilgisayarımıza kaydediyoruz. Daha sonra postürel analiz tablomuzun önünde vücudunuzun varsa duruş bozukluklarını tespit ediyoruz. İlk dersinizi bitirip Otur-Eriş adını verdiğimiz esneklik testimizi yaparak dersi bitiriyoruz. Böylece vücudunuzun tüm ihtiyaçlarınızı eğitmenimiz belirliyor ve arkasından size kilit soru geliyor: Peki neden egzersiz yapmak istiyorsunuz? Böylece hem isteklerinize hem de sağlık açısından ihtiyaçlarınıza yönelik bir çalışma gerçekleştiriyoruz.

İdeal spor salonunu ve spor hocasını nereden bulacağız? Nelere dikkat etmeliyiz?

F.P. : Yaptığınız egzersizin devamlılığı çok önemli olduğundan ya evinize ya da işinize yakın bir konumdaki spor salonunu tercih edin. Yakın arkadaşınızın gittiği fakat size uzak bir spor salonuna olan devamlılığınız bir süre sonra maalesef azalacaktır. Eğitmen tercihi ise günümüzde en çok yaşadığımız sektör içi problemlerden bir tanesi. Özel ders verecek yeterli kapasitesi olmayan bir çok eğitmen sizlere özel ders vermek isteyecektir. İlk tavsiyem kesinlikle araştırıp referans aldığınız bir eğitmenle çalışın. Eğitimlerini nereden almış ve halen eğitimlerine devam ediyor mu diye mutlaka sorun. Size yaptırmak istediği egzersizi kendisi yapıyor mu acaba? Fitness eğitmenliği yapıp, hayatında hiç pilates yapmayan bir eğitmenden ders almak sizi hedeflerine ulaştıramaz.

Amaç ne olmalı spora başlarken?

E.D. : Öncelikle sağlık için egzersiz yapmalıyız. İnanın sadece daha sağlıklı olmak için stüdyomuza gelen öğrencilerimiz, daha fit olmak için gelen öğrencilerimizden daha iyi sonuçlar almaktalar. Hem de fiziksel sonuçtan bahsediyorum!! Sağlık için düzenli spor yapıyorum diyebiliyorsanız bütün hedeflerinize ( yağ kaybı, kas kazanımı, vücut sıkılaşması, esneklik artışı ) ulaşabilirsiniz.

Spor yaparken devamlılık ne kadar önemli? Yani ben size bu hafta 3 kere gelsem, sonraki hafta gelmesem, bir sonraki hafta 1 kere gelsem filan ne kadar sonuç alırım? Verimlilik düşer mi? Neden?

F.P. : Devamlılık kesinlikle çok önemlidir. Amacınıza uygun antrenman sayısı 3 olarak belirlediyseniz o hafta mutlaka 3 çalışma yapın. Yapamadığınız durumlarda hedefinizden tabii ki uzaklaşırsınız. Çünkü tam vücudunuzun egzersize olan adaptasyonunuzu sağlamışken performansınızda düşmeler yaşarsınız.

E.D. : Egzersiz yaparken aslında sadece kendiniz için faydalı bir şey yapıyorsunuz. Bu kıymetli vakti kendiniz için yaratıp, başka kişiler tarafından bu vaktin elinizden alınmasına izin vermeyin. Tabii ki iş seyahati, tatil, hastalık gibi olumsuzluklar hayatınızda olacaktır fakat bu faktörler yine de egzersiz yapmanıza engel değildir. Hedefinize odaklanın ve sonuca mutlaka ulaşana kadar pes etmeyin.

Fit kalmak için spor yapmak yeterli mi? Örneğin sadece pilates ve doğru beslenme fit kalmak için yeterli mi?

E.D. : Fit kalabilmek aslında yaşam kalitenizin iyi olduğunu gösterir. Zincirin halkaları gibi birbirine bağlı birçok etkeni aynı anda yapabiliyor olmalısınız. Kas gücünüzü ve esnekliğinizi arttıran pilatesi yaparak, dengeli bir beslenme programı uygulayarak belirli bir seviyeye gelebilirsiniz. Fakat cardio çalışmaları yapmıyorsanız ve uyku düzensizliği yaşıyorsanız istediğiniz forma ulaşamayabilirsiniz.

Mat pilates mi aletlerle pilates mi öneriyorsunuz?

F.P. : İkisini de öneriyorum. Stüdyomuzda aletli pilates çalışmaları yaptırıyor olsak da her dersin ilk 10-15 dakikasını mutlaka mat egzersizleriyle destekliyoruz. Çünkü minder üzerinde hem derse hazırlık yapıp vücudumuzu ısındırıyoruz hem de aletlerle yapamadığımız egzersizleri yapmış oluyoruz.

Grup dersi mi özel ders mi, ne dersiniz? Neden?

E.D. : Bir eğitmenin sadece bir öğrenci ile ilgilenmesinden dolayı bire bir ders. Siz hareketi yaparken eğitmen tüm hataları ve düzeltmeleri kolayca görebileceği için hata yapma şansınız bulunmuyor. Ayrıca donanımlı bir eğitmenin antrenman programınıza ve beslenme düzeninize yapacağı katkıyla hedeflerinize emin adımlarla yürüyebilirsiniz.

Siz kendi formunuzu korumak için neler yapıyorsunuz?

F.P. : Öncelikle kendi vücut ağırlığımıza, çalışma tempomuza, yaptığımız egzersizin şiddetine uygun bir beslenme programı oluşturuyoruz. İyi beslenemezsek iyi antrenman yapamayız. Haftada 5 veya 6 gün antrenman yapıyoruz. Bunun 4 tanesi fitness antrenmanı olup 1-2 tanesi ise aletli pilates çalışmaları oluyor. Fitness çalışmalarıyla kaslarımıza kuvvet ve güce dayalı antrenmanlar yaptırırken, pilates çalışmalarıyla esnekliğimizi arttırıp daha dik bir omurgaya sahip olmaya çalışıyoruz.

İnsan neden formda kalmalı? Sadece estetik sebepler mi?

F.P. : Formda olmak devamlı spor yapmak anlamına gelmesin. Fit olmak insanın hem ruhsal hem de fiziksel olarak yeterliliğine bağlıdır. Bunun temelinde tabi ki doğru beslenme alışkanlığı ve düzenli uyku gelmektedir. Estetik kaygılar tabi ki herkese göre değişkenlik gösterebilir. Bazı kişiler çevresini etkilemek için, bazıları da vücut sağlığı için formda kalmak ister. Formda olan insan olaylara daha pozitif yaklaşır, gün içinde daha dinç olur ve sağlıklı kaliteli bir yaşama sahip olursunuz.

Spor yapmadan ne kadar önce beslenmeli? Ve spor sonrasında ne yemeli?

E.D. : Yemeğinizi yedikten 1-1,5 saat sonra antrenmanınıza başlamalısınız. Antrenman öncesi size enerji verecek olan uzun zincirli, glisemik indeksi düşük karbonhidratları tüketebilirsiniz. Örneğin saat 11’deki antrenman öncesi içine taze meyve doğranmış yulaf kepeği yiyerek, egzersiz boyunca size gerekli enerjiyi sağlayabilirsiniz. Antrenmandan yarım saat sonra ise vücudunuza gerekli olan karbonhidratı ve proteini mutlaka vermelisiniz. Karbonhidrat tercihinizi ise bu sefer glikojen depolarınızı doldurması için glisemik indeksi yüksek olan meyvelerden yana kullanmalısınız. Antrenman sonrası hayvansal protein almanızı tavsiye ediyorum.

Zayıflamak için yok mu mucize formül? Bir seansta 7 cm incelme filan?

F.P. : Elimizde sihirli değneğin olmasını biz de çok isterdik. Bilgi amaçlı arayan müşterilerimizin bir çoğu bu tür isteklerde bulunuyor. İnanın verdiğimiz cevaplar sadece gerçekler. Aldığınız kilolar bir haftada vücudunuza yerleşmediğine göre bir haftada mucize sonuçlar beklememelisiniz. Sağlıklı ve ihtiyacınız kadar beslenerek, düzenli antrenmanlarınıza devam ederek ve aktif bir gündelik yaşantıyla siz de sonuca ulaşacaksınız.

Çok teşekkürler. Ağzınıza sağlık. Son olarak söylemek istediğiniz bir şeyler?..

F.P. : Gelişen toplumlarla beraber egzersizin artık insan yaşamında çok önemli bir yere sahip olduğunu unutmamalıyız. Gündelik hayatınız içerisinde ne olursa olsun sadece KENDİNİZ için bir şeyler yapıyor olmalısınız. Önce kendiniz için daha sonra çocuklarınıza güzel alışkanlıklar bırakmak için aktif bir yaşam şart. Unutmayın dünyada değişmesini istediğiniz ilk şey KENDİNİZ olmalıdır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s