Motivasyon
Comments 6

İki Hamilelik Sonrası Nasıl Dönüştüm 

Normal kilosu 53 – 55 olan ben, ilk hamileliğimde 20; ikincisinde 16 kilo alarak doğuma girmiştim.

2,5 sene arayla iki doğum yaptım.

Şimdi çocuklarımın biri 7 diğeri 5 yaşında diyebiliriz.

Kilom 54…

Ve normal kilomun 53-55’ler olduğum döneme göre çok daha fit bir vücudum var.

Kanıtı 10bin fotoğraf koyabilirim buraya! İki hamileliğimde de hafta hafta fotoğraflamıştık karnımın aldığı hali. Ama buraya 80 tane fotoğraf koymak takdir edersiniz ki biraz zor. Onun yerine her iki hamileliğimden birer önce & sonra pozu yaptım. Zayıf olanlar bu seneye ait!

Gelelim işin en önemli kısmına! Ne yaptım da oldu bunlar?

Nasıl eski halime döndüm.

Aslında işin çok acayip bir reçetesi yok !

Ama baştan söyleyeyim ben bir spor tutkunuyum. Ve süper öz disiplini olan bir spor tutkunuyum. İkisi bir araya gelince elbette çok iyi sonuçlar doğurdu. Kişisel motivasyonum da iyi seviyede.

 

Uzatmadan hemen anlatıyorum madde madde…

  1. İlk doğumum yaz başı olduğu için doğumdan yaklaşık 1.5 ay sonra yüzmeye başladım. Her sabah tam 1 saat yüzdüm.
  2. İkinci doğumum Ocak ayına denk gelmişti. Kendime gelmem gene 1,5 ay sürdü. (Ben tembel bir bir anneyim sanırım!) Bu sefer de yürüyüşlere başladım. 40-45 dakika neredeyse her gün yürüdüm.
  3. Hamileliklerim süresince yediğime içtiğime maalesef hiç dikkat etmedim. Deli gibi kilo aldım dolayısıyla. (Karnımda da fıtık olduğu için henüz 5. ayımda herkes beni yarın doğuracakmışım zannediyordu.)
  4. Aldığım kiloları doğum esnasında veremedim tabii. İki çocuğum da 3-3,5 kilo aralığında doğdu. Hastaneden çıktığımda verebildiğim kilo miktarı bebekle birlikte 7 kilo filandı. Kalan kiloyu da sadece yürüyerek ve yüzerek veremedim elbette.
  5. Her iki doğumumdan sonra bir diyetisyene gittim.
  6. Diyetisyen ne derse yaptım! Kaçamaksız!
  7. Kaçamak yapacaksam diyetisyene sordum. Gece yemeğe mi gideceğim, güne mi gideceğim ne yapacaksam önceden diyetisyene sorup o nasıl yönlendirirse öyle yaptım. Hem sosyalleştim hem kilo verdim.
  8. Sabrettim! Her iki bebeğimden sonra da hamilelik öncesi kiloma dönmem neredeyse bir yılımı aldı.
  9. Asla detoks, şok diyet filan uygulamadım. Çünkü emziriyordum.
  10. Başkalarının uyguladığı rejimlere hiç prim vermedim. Onlarda başarılı olan bir diyetin bana fayda etmeyebileceğini çok iyi biliyordum.
  11. Evet sütüm artsın diye bilinen klasik yöntemleri uyguladım ama diyetisyene sorarak uyguladım.
  12. Mesela kompostomu hep kuru meyveden, şeker ilavesiz yaptım.
  13. Ve ikişer sene emzirdim bebelerimi.
  14. Pilatesi keşfettim bu süre zarfında. Sadece yürüyüş ve yüzerek vermedim yani kiloları. Pilates de yaptım. Haftada 3 gün. Bir ara yogayı denedim. Çok devamlılığı olamadı, istediğim gibi hoca bulamadığım için. Bulsam eminim o da çok etkili olacaktı.
  15. Pilates ile çok güçlendim. Güçlendikçe tempolu yürüyüşlerim koşuya döndü. Kısa mesafeli koşularım uzun mesafeye döndü. 2014 Kasım ayında tam maraton koştum.
  16. Uyku saatlerime çok özen gösterdim. Dinlenmemi asla ihmal etmedim.

Özetle yapacağınız en doğru ve ilk iş dışarı çıkıp hareket etmek. Hem vücudunuza hem zihninize nasıl iyi gelecek, göreceksiniz.

İkincisi beslenme konusunu kontrol altına almak. Bunu da kendiniz diyetisyen değilseniz mutlaka bir diyetisyene giderek yapmalısınız. Bu insanlar boşu boşuna üniversitede yıllarını harcamıyorlar. Hepimiz birbirimizden farklıyız ! Diyetlerimizin aynı olması mümkün mü?

Son olarak uyku düzeninizi aksatmayın! Sakın ha! Bırakın evin işi dursun. Bırakın ev dağılsın. Bebeniz uyudu mu siz de vurun kafayı yatın! Vücudunuz dinlendikçe daha aktif olacaksınız emin olun!

Ve aktif oldukça da hedeflerinize daha kolay ulaşacaksınız…

Sorularınız varsa bu yazının altına yazın, cevaplayayım …

Şimdiden kolay gelsin.

 

6 Comments

  1. Nazli says

    Selam.bawarili azminizden dolayi tebrik ederem.1sorum olacak.hamileyken catlak problemi oldumu cildimizde? Catlak olmasin diye hangi krem ya da onleyici kullandiniz? Resmlerinize bakdim hamilelikten sonra cok iyi gorunuyorsunuz.tesekkurler.

    Beğen

  2. Çok teşekkürler Nazlı. Hamileyken çatlak problemim maalesef oldu. Hem kakao yağı hem de La Roche’un kremini kullandım o dönem. Ama gene de oldu çatlağım. Belki daha az olmasını sağladı, kullanmasam daha fazla olabilirdi. Çok sevgiler…

    Beğen

  3. Armağan says

    Merhaba Ece hanım , ben 41 yaşında iki çocuk annesi bir kadınım kilom 65 , ideal kilom ise 55-56 . Bu kiloda kendimi iyi hissedeceğimi düşünüyorum. Evlendikten sonra çalışma hayatım bittiği için yürüyüşlerle hareket katmaya çalıştım ama hamileliklerden sonra hiçbir zaman ideal kiloma dönemedim . Biraz takıntılı bir biçimde hala o halime dönmeyi istiyorum Yürüyüşlerin yeterli olmadığını görünce pilatese başladım ama kilo kaybetmiyorum . Yiyeceklerimi kendim düzenlemeye çalışıyorum, listeler çok itici geliyor. Öncesi sonrası fotoğraflarınız çok etkileyici. Instagramda işleyiş nasıl bilmiyorum ve her bedenin ihtiyacı farklı biliyorum ama birlikte yapmak motive edici olacağından ertesi gün şunları şunları yiyeceğiz diye fikir verseniz. Böylece birlikte hareket etmiş oluruz ne dersiniz

    Beğen

  4. Armağan Hanım Merhaba . Hiç de takıntılı bi durum değil, öncelikle onu söyleyeyim. İnsan kendini hangi kiloda iyi hissediyorsa orada olmalı 😉 öneriniz süper fikir. Yapmaya çalışacağım, hem de büyük bir keyifler.. Size çok sevgiler

    Beğen

  5. P. Ayşe says

    35 haftalık hamileyim 13 kilo aldım fazla aldığımı düşünüyorum üstelik bu hafta çatlaklarım da oluşmaya başladı mutsuz mutsuz internette dolaşırken bu sayfa çıktı karşıma sizi öyle görünce nasıl mutlu ve motive oldum anlatamam. Benim de doğumum yaz başına denk geliyo inşallah yazlıkta olcaz tüm yaz ben de yüzmeliyim dedim o halde 🙂 yalnız doğumum sezaryen olacak acaba kaç ay sonra spor için vücut kendini toparlar?

    Beğen

    • Sevgili Ayşe Hanım. Şimdiden gözünüz aydın. Evet mutlaka yüzün. Sezeryan sonrası doktorunuz ne zaman izin verirse o zaman başlayabilirsiniz egzersizlerinize. Ama kontrollü. Karın hareketlerini ilk 9 ay çoook ama çok kontrollü yapmaya çalışın. Mümkünse bir hoca eşliğinde. Eğer tek başınıza yapacaksanız sporunuzu da kalça, bacak ve kol hareketleri ile başlamanızı öneririm. Çok sevgiler..

      Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s