Motivasyon, youtube
Yorum Yapın

Yeme Alışkanlıklarınızı Değiştirerek Formunuzu Koruyun

Herkese merhaba – Yeni bir video hazırladım ve hemen YouTube kanalımda yayınladım ama bir kez de buradan yazarak paylaşmak istedim sizlerle. İzlemek isterseniz hemen aşağıda linki bulabilirsiniz.

Bu videomu kimler için hazırladım önce onu söyleyeyim.

  • Sürekli yeni diyetler keşfedenler.
  • Her yeni diyetten ya da yeni bir egzersiz planından önce nasılsa bu sefer bu kiloların hepsini vereceğim diye düşünerek patlarcasına yemek yiyenler.
  • Sürekli diyet yapıp her diyet sonrası daha çok kilo alanlar.
  • Diyetler hakkında her şeyi bilenler.
  • Yiyeceklerle arasında bir takıntı ilişkisi geliştirenler..  işte bu videom size göre.

Ben bu videomda bir kaç beslenme alışkanlığı değiştirerek nasıl kilo verebileceğinizi anlatacağım size. Mutsuz olmadan ve çevrenizdekileri mutsuz etmeden!

  • Kendinizi kısıtlamadan nasıl iyi beslenebilirsiniz?
  • Formunuzu kalıcı olarak nasıl yakalayabilirsiniz?

Başlayalım mı? Başlamadan önce kanalıma abone olmayı unutmayın olur mu?

Hazır mısınız? Hadi o zaman!

  • Diyet yapmayı bırakın! Evet yanlış duymadınız diyet yapmayı bırakın arkadaşlar. Özellikle mucize diyetleri. Kabak diyeti, Lahana diyeti, Su içme diyeti, açlık diyeti, karbonhidrat diyeti vs. Herhangi bir rahatsızlığınız ve hekimler tarafından önerilen bir diyet yoksa lütfen diyet yapmayın. Bu tür adı “mucize” olan diyetlerin bugüne kadar kalıcı kilo kaybı sağladığı görülmemiştir. Aksine yapılan araştırmalarda bu tür kısa süreli düşük kalorili, tek yönlü diyet uygulayanların uzun vadede hep artı bir kaç kilo daha kazandığını kanıtlamıştır.
  • Sabırsız olmayın. Bir gün yediklerinize dikkat ederek kilo veremez, formunuzu yakalayamazsınız. İşte bu sabırsızlık bir çoğumuzu mucizevi arayışlara yönlendiriyor, yoksunluk diyeti tuzaklarına düşürüyor ve sonuçta yaşanan mutsuzluk ve hayal kırıklığı daha fazla şişmanlamaya itiyor.
  • İhtiyacınız olduğu zaman ihtiyacınız olan besini tüketin. Bir besine ne zaman ihtiyaç duyduğumuzu vücudumuz bize söylüyor aslında. Bir şey yemek istediğinizde önce bir durun, düşünün. Vücudunuzu dinleyin, gerçekten enerjiye ve gerçekten bir şeyler yemeye ihtiyacınız var mı? Farkına varın önce. Gerçekten
  • Başkalarının oluşturduğu beslenme şablonlarına kendinizi sığıştırmaya çalışmayın. Yani size uymayacak bir kot pantolonun içine sığışmaya çalıştığını anı düşünün şimdi birkaç saniyeliğine. Nasıl da zor, konforsuz ve sürdürülemez bir durum değil mi sizce de? İşte başkalarınca oluşturulan beslenme kalıpları inanın sizi çok daha mutsuz eder, konforsuz bir yaşam alanı doğurur ve istediğiniz sonuçları asla size sunmaz.
  • Yediğiniz yemeklerin farkında olun. Bunun için basit bir kaç önerim var.
    • Zaman şartlanmasından uzak durun. Saat 11:00 oldu, ara öğün yemem lazım ya da ayyy 19:00’dan önce mutlaka yemek yemem gibi sizi strese sokup mutsuz edecek kısıtlamalardan uzak durun. Vücudunuz sizi açsa uyaracaktır. O uyarmadan hareket geçmeyin ve uyarıyı değerlendirin. Vücudumuz inanın mucizevi bir sistem. Tadını çıkarın.
    • Bir davete katıldığınızda ayıp olur diye ya da herşeyin tadına bakmak için kendinizi yemeye zorlamayın. Gerçekten vücudunuzun o anda o besine ihtiyacı var mı düğünün bir. Varsa yiyin, yoksa yemeyin. Bu kadar basit.
  • Kalori hesabı yapmayın. Kalori hesabı yapmak yaşam kalitemizi bozan ve yiyeceklerden keyif almamızı engelleyen bir takıntı bence. Her kalori aynı değil, besinlerin çok farklı etkileri ve vücudumuzun verdiği çok farklı tepkiler var. Besinlere anormal anlamlar yüklemekten vazgeçin. Mucize ya da düşman diye besinlerle aranızda duygusal bağlar kurmayın.
  • Yemek için biraz daha fazla zaman ayırın. 20 dakikada tüm yemeğinizi bitiriyorsanız bu süreyi 30 dakikaya çıkarın. Özellikle yemeğin başında hem yavaş olun hem de çorba ve salata gibi enerji yoğunluğu düşük gıdalar tercih edin. Bu size zaman kazandırır. Hızlı yemek yemek maalesef alışkanlık haline geldi günümüzde. Herkesin zamanı çok az ve hep acelesi var. Yemekler de bu kısıtlı zamanlara sığdırılmak zorunda maalesef. 20 dakika içinde çoğumuz yemeği çoktan tamamlıyor, üstüne bir tabak daha alıyor, tatlı yiyip üstüne kahvemizi bile içiyoruz. Oysa ilk 20 dakikada daha yavaş çorba ve salata yerseniz, kalan 10 dakikada gerçekten ihtiyacınız varsa ana yemeğinizi yersiniz. Kalan kahve tatlı kısmını günün bir diğer kısmında tamamlayabilirsiniz.
  • Dışarıda yemek yerken hep ezberlediğiniz restorana gidip aynı masada aynı yemeği yeme alışkanlığınızı değiştirin. İşyerinde ya da okulda yemekhanedeyseniz farklı bir masayı tercih edin. Evdeyseniz masanın farklı bir tarafına oturun. Sofranıza özen gösterin. Farklı bir masa örtüsü ya da Amerikan servis kullanın. Hep aynı masada oturup aynı yemekleri yemek hiç farkına varmadan arabaya binip ezberlediğiniz yolda gideceğiniz yere giderken çevrenizde olup bitenin hiç farkına varmamak gibi bir şey aslında. Araştırmalar bunu da kanıtlıyor tahmin edeceğiniz üzere.
  • Tabak ebadınızı küçültün. Bu çok bilinen ama pek uygulanmayan bir yöntem. Büyük tabakta yemek yiyenlerin daha çok yemek yediği ve dolayısıyla şişmanladığı yine kanıtlanmış bir durum.
  • Yemek yerken başka bir işle ya da kişiyle meşgul olmayın. Sofranızı kurun ve sadece yemeğinize odaklanarak yemek yiyin. Böylece vücudunuzun size vereceği tepkileri de algılamış olursunuz.
  • Ayakta atıştırmayın. Yatmadan önce ayaküstü yenen bir dilim peynir ya da toplantı esnasında açılıp bitirilen kuruyemişler de günlük beslenmenizin bir parçası oluyor unutmayın.
  • Sağlıklı tarifleri yerken de vücudunuzu dinleyin. Sağlıklı tarif demek sizi şişmanlatmaz demek değildir. Ne yediğinizin farkına varın.
  • Sağlığına özen göstermekle, yediklerine dikkat etmekle yiyeceklerle takıntılı durumunu lütfen birbirine karıştırmayın. O kalorili, bu şekerli, ama o diyetlerde önerilmiyor ki vs.gibi kendinizi ve çevrenizi bunaltan tanımlamalardan kaçının. Zaten araştırmalar da yediklerine dikkat edenlerin genellikle fit, yiyeceklerle arasında takıntı ilişkisi kuranlarınsa maalesef şişman olduğunu gösteriyor.

Unutmayın beslenmek vücudumuza gerekli enerjiyi vermek için yapılan ve aynı zamanda mutluluk da veren bir eylem. Bunu zulme dönüştürmeyin.

Umarım bu videom işinize yarar. Beslenme konusunda kendinize işkence yapmaktan vazgeçer ve hayatı bir sonraki Pazartesi’ye, bir sonraki diyete, yaz tatiline ya da bikiniye ertelemezsiniz.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s